Månader av avhållsamhet

Detta är ett cineastiskt experiment. Ett sätt att undersöka vad som händer om man avstår ifrån att se filmer gjorda av män. Tveksam inför bilden av en mansdominerad filmbransch? Då inbjuder jag dig att här följa mina försök till cineastisk asketism.


söndag 3 februari 2013

Nöjesguiden

Det finns få breda populärkulturella tidningar med lika hög svansföring vad gäller genusorienterad språkgymnastik (läs hen) och andra typer av maktanalytiska frågor som Nöjesguiden. Därtill levereras moralkakorna (i positiv bemärkelse! Läs brysselkex) med humor genom flera av sina vassa skribenter och bloggare såsom Nanna Johansson, Tobias Boström och Kakan Hermansson. Jag är därför stolt över att kunna säga att jag nu börjat recensera film för tidningen. Det innebär att jag kontinuerligt kommer att länka till mina kortrecensioner här på sidan. I övrigt är allt som det brukar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar