Månader av avhållsamhet

Detta är ett cineastiskt experiment. Ett sätt att undersöka vad som händer om man avstår ifrån att se filmer gjorda av män. Tveksam inför bilden av en mansdominerad filmbransch? Då inbjuder jag dig att här följa mina försök till cineastisk asketism.


torsdag 7 mars 2013

Gynna alltid de goda initiativen!

Jag har ju tidigare skrivit om hur allt fler kommersiella vod -leverantörer lyfter fram kvinnliga regissörer på sina hemsidor, såsom voddler och nu senast Viasat Film som Bechdeltestar sina filmer. Men det kommer mera! För att uppmärksamma internationella kvinnodagen sänker SF Anytime priset på ett antal utvalda filmer under hela mars månad. Utnyttja din konsumentmakt, premiera de företag som vill uppmärksamma frågan. Av de utvalda filmerna vill jag särskilt rekommendera The Future av Miranda July som jag skrivit om tidigare på bloggen. Den recensionen hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar