Månader av avhållsamhet

Detta är ett cineastiskt experiment. Ett sätt att undersöka vad som händer om man avstår ifrån att se filmer gjorda av män. Tveksam inför bilden av en mansdominerad filmbransch? Då inbjuder jag dig att här följa mina försök till cineastisk asketism.


fredag 15 mars 2013

12 stegsprogrammet är här!

Du kanske minns att jag skulle presentera en unik "självhjälpspowerpoint" för Tempos räkning förra fredan? Ett superfräscht 12 stegsprogram för kvinnor som vill lära sig att "ta plats" i filmbranschen. För det talas mycket om att kvinnorna måste våga "ta plats". Jag är väldigt vågad tycker jag själv ( eller menar jag modig?) men förstår inte riktigt vad uttrycket betyder, jag bara antar att det inte innebär att vi alla ska gå upp i vikt. Jag hoppas min powerpoint skall bringa klarhet i detta och förhoppningsvis ge dig verktygen för att lyckas. Kom bara ihåg att du måste följa samtliga 12 steg för att uppnå framgång!

Och så vill jag tillägga att jag inte tar emot några som helst reklamationer. Fundera istället på om du som kvinna kanske inte gjort tillräckligt för att "ta plats"! Jag jobbar tex fortfarande med steg 3 och mitt bullriga skratt.

Här kan du själv ta dig igenom alla steg:
https://www.slideshark.com/Landing.aspx?pi=zGpzuJaA8zB2gkz0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar