Månader av avhållsamhet

Detta är ett cineastiskt experiment. Ett sätt att undersöka vad som händer om man avstår ifrån att se filmer gjorda av män. Tveksam inför bilden av en mansdominerad filmbransch? Då inbjuder jag dig att här följa mina försök till cineastisk asketism.


onsdag 12 februari 2014

ExpendaBelles

Nu kommer det en spin-off på en av mina favoritfilmer Expendables. Manuset till den nya filmen, ExpendaBelles, kommer att skrivas av Karen McCullah Lutz och Kirsten Smith som tidigare bl a skrivit komedin Legally Blond. Samtal förs nu med Milla Jovovic och....Meryl Streep! Observera att bilden är ett montage! Men eftersom det är två år gammalt är det också ett bevis för att jag är magisk och kan se in i framtiden. 

2 kommentarer:

  1. Så tragiskt. Först var de ute efter en kvinnlig regissör och fantastiska Lexi Alexander var på hugget och lyfte fram hur många bra regissörer som skulle kunna göra filmen. Och sen går de och väljer mannen bakom Legally Blonde (som jag iofs har som en guilty pleasure) och det ska handla om ett gäng kvinnor som kan det män inte kan: gå under cover som callgirls.

    Hade kanske inte förhoppningar om att det skulle bli en bra film vem som än satte sig i registolen då det kommer från Expendables-gubbarnas tankesmedja men de kunde iallafall ha FÖRSÖKT!

    SvaraRadera
  2. Janne, jag ser att du är lite besviken men vi vet ju båda att detta, oavsett vem som suttit i registolen, skulle blivit en förgylld bajskorv.

    SvaraRadera